Spiess von Hemberg SG

Moderator: Wolf

Post Reply
TonyinSomerset

Spiess aus Hemberg

Post by TonyinSomerset »

Can anyone suggest whether or how it might be possible to trace any of the 6 sibling descendants of Johann Kaspar Spiess b.03.09.1828 to Kaspar Spiess b 26.06.1794 of Hemberg, descendants of Claus Spiess, b 1560 from Hemberg/Wintersberg?
I would like to discover more about the trade origins and lifestyle of my swiss ancestors.

Kann jemand mir sagen, wie ich vielleicht die Nachkommen der 6 Geschwister von Johann Kaspar Spiess, geb. 03.09.1828 bis zu Kaspar Spiess, geb. 26.06.1794 aus Hemberg, Vorfahren von Claus Spiess, geb. um 1560 aus Hemberg/Wintersberg zurückverfogen kann?
Ich möchte gerne mehr über die Berufe und Lebensweise meiner Schweizer Vorfahren wissen.

Tony in Somerset

Wolf
Moderator

Spiess von Hemberg SG

Post by Wolf »

Das Toggenburgische Genealogienwerk enthält auch die Familien von Hemberg ab etwa 1600.

Toggenburgisches Genealogienwerk includes the families of Hemberg from about 1600.

Wolf Seelentag, St.Gallen
Mitglied der Genealogisch-Heraldischen Gesellschaft Ostschweiz (GHGO) - https://www.ghgo.ch/
Eingesetzte Software: Ahnenforscher

Wolf
Moderator

Re: Spiess aus Hemberg

Post by Wolf »

TonyinSomerset wrote:
Wed 22. Jul 2009, 08:57
Can anyone suggest whether or how it might be possible to trace any of the 6 sibling descendants of Johann Kaspar Spiess b.03.09.1828 to Kaspar Spiess b 26.06.1794 of Hemberg, descendants of Claus Spiess, b 1560 from Hemberg/Wintersberg?
Several Spiess of Hemberg can now be searched on Geneal-Tree, including your line. Clicking on an individual will display more detailed information, including children (not necessarily complete). You are also invited to help checking this database.

Wolf Seelentag, St.Gallen
Mitglied der Genealogisch-Heraldischen Gesellschaft Ostschweiz (GHGO) - https://www.ghgo.ch/
Eingesetzte Software: Ahnenforscher

Post Reply

Return to “St.Gallen (SG)”